Jäsentiedote 2019 syksy

10.10.2019

Rääkkylän Pakaristen sukuseuran kuulumisia

Viime kesän tapahtumamme pidettiin 6.7.2019 Rääkkylässä Varpasalon kylätalolla. Tilaisuuden aluksi saimme kuulla sukututkimuksen asiantuntijan Juha Vuorelan esitelmän siitä, miten geneettisen sukututkimuksen tuloksia voidaan hyödyntää perinteisen tutkimuksen rinnalla. Keskustelussa todettiin, ettei sukuseuralla ole mahdollisuutta dna-tutkimusten teettämiseen. Asia on erityisen henkilökohtainen, joten DNA-tutkimukset ja niiden julkistaminen jätetään kunkin jäsenen omaan harkintaan.

Kesätapahtuman yhteydessä pidetyssä vuosikokouksessa valittiin uusi hallitus. Puheenjohtajana jatkaa Pirjo Rahunen ja entisistä hallituksen jäsenistä jatkavat Aulis Laasonen, Jorma Nissinen, Irja Pakarinen ja Kari Pakarinen. Uusina hallitukseen tulivat Mikko Sajari Helsingistä ja Kati Somiska Suolahdesta. Hallituksen työnjako on seuraava: Varapuheenjohtajana on Jorma Nissinen, kokousten sihteerinä ja kotisivujen pitäjänä Aulis Laasonen, jäsenasioista vastaa Kari Pakarinen. Taloudenhoitajana jatkaa Mirja Welin. Yhteystiedot ovat Rääkkylän Pakaristen sukuseura ry:n kotisivuilla.

Syyskuussa pidetyssä hallituksen kokouksessa suunnittelimme tulevan kauden toimintaa. Talvitapahtumaksi sovittiin osallistuminen lauantaina 7.3.2020 Pieksämäen Poleenissa teatteriesitykseen, jonka ohjaa Kaija Pakarinen. Yhteinen kokoontuminen ennen näytöstä klo 13.00 alkaen. Kaija on paikalla tuokion noin klo 14.30. Minna Canthin ja Maria Jotunin teksteihin pohjautuva ensi-iltanäytös alkaa klo 16.00. Olemme kutsuneet tapahtumaan myös Rautalammin Pakarisia.

Tämän kirjeen lähettämisen aikaan talvitapahtuman valmistelu on vielä kesken. Olisi hyvä ilmoittaa tulostaan yhteiseen tapaamiseen, jotta osaamme varata sopivan tilan. Ilmoittautumiset Kari Pakariselle puhelin 050 555 9871, sähköposti  j.pakarinen@kolumbus.fi helmikuun loppuun mennessä esim. ruokailun tai kahvituksen järjestämistä varten. Talvitapahtumasta emme lähetä erillistä jäsenkirjettä, mutta tiedotamme siitä kotisivuillamme. Varaamme ennakkoon ilmoittautuneille ryhmäliput, jotka voi maksaa lippukassalla.

Ensi kesän sukutapaamisen ajankohdaksi on alustavasti sovittu lauantai-iltapäivä 1.8.2020 Sari Kaasisen kulttuurikodissa Villa Ruusulassa Rääkkylän Rasivaarassa, jonne myös Kaija Pakarinen on luvannut tulla. Kesätapahtuman ohjelmaa tarkennetaan kevään tiedotteessa.

Viklasaaren varustusta kehitetään mahdollisuuksien mukaan. Nyt etsimme seuran käyttöön edullista, vaikkapa käytettyäkin huoltovapaata lasikuituvenettä. Ilmoittakaa meille, jos tiedätte jossakin vähällä käytöllä olevan veneen.

Jäsenmaksu on edelleen 15 €/ vuosi. Sen voi maksaa tilille FI55 5406 0340 0142 98. Henkilökohtainen viitenumero näkyy kirjekuoressa nimen jälkeen. Jos sinulla ei ole viitenumeroa, voit maksaa ilman viitettäkin, mutta silloin on ehdottomasti merkittävä viestikenttään jäsenen nimi ja osoite. Samannimisiä jäseniä voi olla useita. Joitakin jäsenmaksuja vuodelta 2018 puuttuu vieläkin. Voit maksaa tämän vuoden jäsenmaksun mahdollisesti puuttuvan maksun samalla viitenumerolla. Jäsenmaksun eräpäivä on 2.11.2019.

Toivotamme teille kaikille hyvää syyskautta ja talven tuloa. Tapaamisiin Pieksämäellä 7.3.2020.

Rääkkylän Pakaristen sukuseura ry                          Hallitus