Kevättiedote 2020: puheenjohtajan palsta

19.05.2020

KEVÄINEN TERVEHDYS RÄÄKKYLÄN PAKARISILLE!

Ehdimme pitää pienen talvitapahtumamme Pieksämäellä juuri ennen kuin koronavirus laittoi kaikkien ohjelmat uusiksi. Saimme nähdä Kulttuurikeskus Poleenissa Kaija Pakarisen ohjaaman näytelmän Canthia kanssa! Näytelmä koostui useammasta Minna Canthin näytelmätekstistä.

Näytelmän jälkeen lounastimme ja keskustelimme vielä Kaijan kanssa näytelmästä.  Vaihdoimme myös kuulumisia Rautalammin Pakaristen kanssa. Sukututkija Arja Pakarinen kertoi Pakarisen sukunimen esiintymisestä Itä-Suomessa ja rajantakaisessa Karjalassa.

JÄSENMAKSUASIAA

Hallituksen kokouksessa kävimme läpi viime vuoden tilinpäätöksen, joka oli harmittavasti alijäämäinen. Jostain syystä jäsenmaksujen suorituksia oli tullut vain noin joka kolmannelta. Pohdimme syytä tilanteeseen. Meille on tullut palautetta, ettei jäsenmaksulomaketta ollut mukana kirjeessä. Erillistä lomaketta ei todellakaan ollut, mutta tilinumero ja ohjeet jäsenmaksun suorittamiseen olivat tekstin sisällä ja ne ovat siinä jääneet huomaamatta. Muutamien mielestä viitenumero oli ollut vaikeaa löytää.

Virheestä oppineena laitamme  kevättiedotteen mukana erillisen jäsenmaksulomakkeen ja merkitsemme siihen, jos viime vuoden suoritus puuttuu. Koska suurin osa tuloistamme koostuu jäsenmaksuista, on tärkeää, että jäsenmaksut suoritetaan. Kulumme muodostuvat jäsenkirjeiden monistus- ja postituskuluista, tapahtumien järjestelystä ja tietenkin Vikla-saaren kuluista.

KESÄTAPAHTUMA 2020 PERUUNTUU KORONAVIRUKSEN VUOKSI

Hallituksen kesken suunnittelimme kesätapahtumaa. Sovimme, että kesätapahtumamme olisi pidetty 1. elokuuta Rääkkylässä Koivuniemen lomakeskuksessa. Suunnitelmaan kuului myös osallistuminen kesäteatteriesitykseen Paksuniemessä ja oletimmekin, että elokuussa liikkuminen on jo vapaampaa. Kuitenkin aivan viime vaiheessa saimme tietää, ettei kesäteatteriesitystä pidetä ja siksi olemme päättäneet peruuttaa kesätapahtuman tältä vuodelta.

Tulevaa talvitapahtumaa emme ole vielä suunnitelleet. Ilmoitamme mahdollisesta talvitapahtumasta kotisivuillamme, siksi toivon, että seuraatte sivujamme osoitteessa www.pakariset.sukuseura.fi. Toki voitte aina tiedustella tapahtumistamme hallituksen jäseniltä, joiden yhteystiedot ovat myös kotisivuillamme. Vuonna 2021 kesällä on yhdistyksen vuosikokous. Ennen vuosikokousta lähetämme perinteisen kokouskutsun kaikille jäsenille.

Yksi mahdollinen teema ensi vuodelle voisi olla Maikki Pakarinen, jonka syntymästä tulee kuluneeksi 150 vuotta. Maikki syntyi Joensuussa 26. elokuuta 1871.

Muistutan vielä, että Viklasaari on avoin kaikille omatoimisesti retkeileville.  Osoite Piranniementie 100, josta siirtyminen rannassa olevalle parkkipaikalle. Viklaaareen (n. 300 m) pääsee Sukuseuran käytössä olevalla muoviveneellä, jossa on PAKSU-merkintä.

Hyvää kesän alkua kaikille! Vältellään koronaa ja pysytään terveinä!