Puheenjohtajan kevättervehdys 2021

30.05.2021

Keväinen tervehdys Rääkkylän Pakaristen sukuun kuuluville

Kokonaisen vuoden jatkuneen koronatauon jälkeen valmistelemme nyt loppukesälle vuosikokousta ja kesätapahtumaa. Innokkain odotuksin varaudumme tulevaan kesään. Tällä hetkellä tilanne näyttää siltä, että vuosikokous ja kesätapahtuma voidaan järjestää normaalisti, mutta joka tapauksessa noudattaen voimassa olevia ohjeita.

Koko viime vuoden merkittävin asia oli sukututkimuksen eteneminen niin, että olemme saaneet uutta tietoa esipolvistamme useamman sukupolven verran. Kiitokset Mikko Sajarille sitkeästä etsimistyöstä.

Monet ovat kysyneet, onko jostakin saatavissa Ahti Muttosen tekemää kirjaa Pajulan  Pakarisista. Sitä ei valitettavasti enää ole myytävänä, mutta kirja on edelleen saatavissa ”näköiskirjana” (PDF-muodossa) joko  CD:nä tai muistitikulla. Simo Viljo Pakarisen tekemä ja myöhemmin uudistettu Vahalahden Pakaristen kirja on edelleen myynnissä ja siitä on myös suunnitteilla uusi päivitetty painos. Näiden kirjojen tilausohjeet löytyvät nettisivuilta.

Tämän vuoden kesätapahtumaan kuuluu vuosikokous. Tapahtumapaikaksi valittiin tällä kertaa Rääkkylän Koivuniemi, ajankohta lauantai 24.7.2021.

Kokoonnumme lounasaikaan, pidämme vuosikokouksen ja jatkamme päiväkahvin jälkeen pienellä musiikkipitoisella ohjelmalla ja yhdessäololla pitkälle iltapäivään. Kokouksen alussa Mikko Sajari kertoo sukututkimuksen uusista löydöistä sekä isoäidistään Maikki Pakarisesta, jonka syntymästä tulee kuluneeksi 150 vuotta. Merkittävä juhlavuosi tämäkin.

Musiikkia tuovat Aulis Laasonen ja Kati Somiska. Tuopa sinäkin mukanasi tarina, runo tai muu ohjelmanumero, jolla voit värittää kesäistä tapahtumaamme. Ilmoittautumisen yhteydessä kerro ideasi Katille.

Tulkaa kesätapahtumaan näkemään tuttuja ja tuntemattomia sukulaisia. Tuokaa mukananne läheisiänne ja nuorempaa polvea ja kutsukaa heitä mukaan toimintaan.

Muistattehan, että Viklasaari on avoin omatoimisille kulkijoille.

Kiitos, että olette maksaneet jäsenmaksuja myös takautuvasti. Hallitus esittää, että jäsenmaksu pysyy edelleen samana, siis 15 € / vuosi. Lähetämme kesälehden mukana jäsenmaksulomakkeen. Eräpäivä on 24.6.2021.

Toivon, että koronatilanne yhä helpottuu ja pääsemme vähitellen normaaleihin oloihin.

Hyvää kesää kaikille ja pysykää terveinä! Tervetuloa Koivuniemeen!