Kutsu vuosikokoukseen ja kesätapahtumaan

24.05.2023

Vuosikokous 1.7.2023 Rääkkylän Koivuniemessä

On ilo kutsua Teidät kaikki kesän 2023 vuosikokoukseen.

Siitä on kohta kolmekymmentä vuotta, kun suunnittelimme ensimmäistä kokoontumistamme, joka johti myöhemmin sukuseuran perustamiseen. Ensimmäinen kokoontumisemme oli kesällä 1994 juuri Koivuniemessä, jonne teidät jälleen kutsumme kokoustamaan.

Tämän vuoden tapahtuman pääasiana on vuosikokous. Edelliset vuodet 2021 ja 2022 ovat olleet vakiintuneen toiminnan aikaa, vaikka koronapandemia on jonkin verran tuonut haasteita tapahtumien järjestämiseen. Talouteen on vaikuttanut jäsenmäärämme aleneva suunta. Toivomuksenamme on, että tuotte jäseniksi omaan lähipiiriinne ja tuttaviinne kuuluvia suvun henkilöitä ikään katsomatta. Emme ole vielä saaneet mukaan läheskään kaikkia Pakarisia, joiden juuret ovat Rääkkylässä.

Taloutemme on pysynyt kurissa, kun hallitus on kokoontunut pääasiassa etäyhteyksillä ja tiedottamistakin on siirretty kulkemaan kotisivujen ja sähköpostin kautta. Jäsenmaksu on pidetty alhaisena, se on vain 15 €/vuosi.  Kunniajäseniltä ja nuorisojäseniltä ei ole peritty jäsenmaksua.

Tulkaa vuosikokoukseen, jotta saatte vaikuttaa toimintamme sisältöön ja suuntaan. Erityisesti toivotaan innostusta tapahtumien järjestämiseen, jopa sukututkimuksen jatkamiseen.  Ahti Muttosen tekemä sukututkimus on jo 20 vuotta vanha ja se kaipaa päivittämistä, samoin kuin Vahalahden Pakarisista kertova Simo Viljo Pakarisen alkujaan kirjoittama ja Mikko Sajarin muutama vuosi sitten päivittämä sukukirja.

Vuosikokoukseen saamme mielenkiintoisen vieraan: Hän on Hirvos-suvun edustaja Marjatta Karkkulainen, joka tulee kertomaan sotavankina olleesta Martti Hirvosesta.  On kiinnostavaa myös kuulla, miten Rääkkylässä asuneet suvut ovat eri tavoin nivoutuneet yhteen.

Järjestämme vuosikokouksen Kihaus-viikonloppuna.  Varatkaa aikaa kansanmusiikille, jota on tarjolla Kihaus Folk -viikolla 26.6. – 2.7.2023. Ohjelmatarjonta on nähtävillä Kihauksen nettisivuilla https://www.kihaus.fi/ohjelma/

Tiistaina 4.7.2023 on Joensuun Konservatorion uudessa salissa tarjolla MAIKKI! -konsertti, jossa keskitytään Maikki Pakarisen ohjelmiston lauluihin Hedvig Pauligin, Jyrki Anttilan ja pianisti Folke Gräsbeckin voimin. Lisätiedot: https://www.joensuunmusiikkijuhlat.fi/

Nyt emme järjestä erillistä käyntiä Viklasaareen, mutta siellä voi omatoimisesti retkeillä milloin vain. Rantautumispaikka ja laavu ovat vapaasti kaikkien käytössä.

Tulevaa kaksivuotiskautta varten toivomme ehdotuksia erilaisten tapahtumien ja muun toiminnan suunnittelemista varten. Mielellään järjestetään, jos on kiinnostava tapahtuma ja odotettavissa osallistujia.  Kaikki tapahtumien järjestämiset vaativat paljon työtä.

Tervetuloa vuosikokoukseen!

Rääkkylän Pakaristen sukuseura ry:n hallitus