Joulutiedote 2023

12.12.2023

Joulutervehdys Rääkkylän Pakaristen suvulle

Taas on joulu aivan kohta, joulua on ilmassa.  Pukinkontit alkavat täyttyä, kortteja kirjoitellaan ja tässä tämä joulutervehdyskin valmistuu. Sää on harvinaisen talvinen tähän vuodenaikaan ja valkoinen joulu on tulossa koko maahan. Pian rauhoitumme  jouluun. Toivomme, että saamme rauhaisan joulun ja toiveikkaamman tulevan vuoden koko maailmaan.

Sukuseuran toiminta jatkuu vakiintuneeseen tapaan. Mahdollisuuksien mukaan järjestämme talvitapahtuman ja kesätapahtuman myös tulevana vuonna. Toiveenamme on edelleen saada sukutietojen päivittäminen käyntiin, mutta tehtävään tarvittaisiin uusia asiasta innostuneita tekijöitä. Näille olisi tilausta!

Vikla-saari on edelleen kaikkien käytössä. Siellä oleva rantautumispaikka laavuineen ottaa vastaan omatoimiset retkeilijät, ja Pakaristen käyttöön on kesäisin varattu venekin.

Viime kesän vuosikokouksessa Rääkkylän Koivuniemessä entinen hallitus sai tehtäväkseen jatkaa kaksi vuotta. Kokouksen yhteydessä kuultiin Hirvos-suvun edustajan Marjatta Karkkulaisen kertomus Martti Hirvosesta, Marjatan ukista, joka pitkän sotavankeuden jälkeen palasi kotiin Rääkkylään. Kiinnostavaa oli kuulla Hirvosten ja Pakaristen sukujen yhteyksistä.

Olemme hallituksen kesken sopineet, että järjestetään pienimuotoinen talvitapahtuma helmikuussa 2024. Tässä vaiheessa tapahtumapaikaksi on suunnitteilla Järvenpää, jonka taidemuseossa on Eero Järnefeltin ja  Venny Soldan-Brofeldtin yhteisnäyttely. Venny Soldan oli suomalainen kuvataiteilija, jonka puoliso, kirjailija Juhani Aho tunnetaan paremmin. Talvitapahtuman ajankohdasta ja yhteisestä lounastapaamisestamme kerromme enemmän vain kotisivuillamme. Erillistä paperikutsua tilaisuuteen emme lähetä. Kotisivuilla on hallituksen jäsenten yhteystiedot.

Ensi kesänä järjestämme kesätapahtuman ajatuksella, että kokoonnumme Pohjois-Karjalassa järjestettävän teatteriesityksen tai jonkin muun kesätapahtuman aikaan. Siitä tiedotamme kevään tullen lähetettävällä jäsenkirjeellä.

Nyt sitten odottelemaan lämminhenkistä joulua. Toivottavasti jouluun sisältyy tapahtumia, jotka saavat hymyn aikaan ja joita voimme kauan mielihyvin muistella.

Hyvää Joulua ja Onnekkaampaa Uutta Vuotta 2024 toivottelee

Rääkkylän Pakaristen sukuseuran hallitus.

Hyvän joulun resepti:

Kuusen tuoksua, kynttilän valoa, tähtitaivasta, joululauluja, jouluherkkuja  ja vain vähän joulukiirettä. Kaikkea sopivassa määrin koko joulun ajalle!